Skip to main content
sentier-sainte-avoye-pluneret_792x528

Place de la Mairie
56400 Pluneret
Duur : 1u40 Afstand : 6.6kmEenvoudig Pluneret is relatief gespaard gebleven van ruilverkaveling en heeft landelijke landschappen van hoge kwaliteit. De paden bevorderen zachte reizen en ontmoetingen. Stap voor stap : Vertrek: Neem tegenover de kerk de weg naar Sainte-Anne d'Auray. Ga voorbij de begraafplaats. Aan de overkant, sla linksaf, loop langs de school, volg het schaduwrijke pad.1- Op de kruising gaat u linksaf. Uitzicht op de Loch-vallei en de stad Auray. 2- Op de kruising gaat u linksaf. Steek de hoofdas over, daal 50 m af, volg het pad. Op het kruispunt slaat u linksaf, steekt de weg over en loopt langs de parkeerplaats van het winkelcentrum.3- Aan de rand van de parkeerplaats het pad naar links volgen. Binnenkomst in het gehucht Kernitra (nitra = niets). 4- Bij de weg oversteken. Verder naar rechts vult u de onderverdeling in. Beneden, tussen 2 huizen, ga je het pad in. Beneden slaat u linksaf.5- Op 100 m steekt u de weg over, richting Lanriaq. Volg in de bocht het pad naar links. Bovenaan slaat u linksaf.6- Bij de weg rechtsaf, de weg oversteken. Neem het pad tegenover.7- Steek de spoorwegovergang over, sla linksaf richting Le Cosquer, volg de holle weg.8- Op de kruising slaat u rechtsaf. 60 m verder rechts het pad in en na het 2e huis linksaf tot aan de overweg.9- Ga aan het einde van het pad rechts de weg af. Zie, bij de oversteek van de rivier, aan de rechterkant, de overblijfselen van een gemeenschappelijk washuis. Focus: • Graf van de Gravin van Ségur. De schrijfster van Russische afkomst, geboren Sophie Rospochine, verbleef regelmatig op het Château de Kermadio, vooral aan het einde van haar leven. Ze stierf in 1874 en rust op het kerkhof van Pluneret, in de buurt van haar zoon. • Op de oevers werden naar behoefte bomen en struiken (vlierbes, meidoorn, sleedoorn, wilde peer) geplant:brandhout en timmerhout, voer, voedselopname. Ze vormen een natuurlijke barrière voor gewassen en vee. • Ten noorden van Kervingu, in een veld, getuigt de dolmen van Kervingu van de bezetting van het gebied gedurende meer dan 4.000 jaar.

Kenmerken van de route

Duur 1h40
Distance 7km

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen