Speciale verkoopvoorwaarden
Bijzondere verkoopvoorwaarden van SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME
OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON LE GRAND SOUFFLE op 12 februari 2024
In overeenstemming met artikel R211.4 van de Franse Code du Tourisme, hebben deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden (BVV) tot doel
de klanten van de SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE
QUIBERON, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 31 avenue de l'océan, 56340 Plouharnel, vóór de ondertekening van het contract te informeren over de informatie voorzien in voornoemd artikel. In overeenstemming met artikel L211.9 van de Franse Code du Tourisme maakt deze precontractuele informatie integraal deel uit van het contract en kan ze enkel gewijzigd worden door een uitdrukkelijk akkoord tussen de partijen. Deze CPV kunnen te allen tijde worden gewijzigd en bijgewerkt door het Office du Tourisme. De CPV die van toepassing zijn, zijn de CPV die gelden op het moment van de reservering. Deze CPV worden aan de klant meegedeeld op het moment van de reservering van een dienst bij de Dienst voor Toerisme en kunnen worden geraadpleegd en gedownload op de website: www.baiedequiberon.bzh
1. Totstandkoming van het contract
1.1 Algemene voorwaarden
Het boeken van een van de toeristische diensten (accommodatie, vervoer, verblijf, dagtochten
, rondleidingen, kaartverkoop, vrijetijds- of sportactiviteiten, etc.) die worden aangeboden door het Office du Tourisme houdt in dat de individuele klant of groepsklant zonder voorbehoud akkoord gaat met de bepalingen van onze Bijzondere Verkoopvoorwaarden.
Voor aankopen van diensten op de website www.baiedequiberon.bzh wordt de bestelling rechtstreeks door de Klant afgerond, wordt het contract automatisch gegenereerd en vormt de betaling een volledige en definitieve afrekening van de prijs van de bestelde dienst(en).
1.2 Totstandkoming van het contract voor vakanties met accommodatie
Alle reserveringsaanvragen moeten naar het VVV-kantoor worden gestuurd, hetzij per e-mail naar
n.ledain@baiedequiberon.bzh of per post naar SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON - 31 avenue de l'Océan - 56340 PLOUHARNEL of aan de balie van een van de VVV-kantoren van het VVV-kantoor en worden pas als definitief beschouwd na :
- enerzijds de ontvangst van het ingevulde en gedateerde contract of voorstel, onder voorbehoud van bevestiging
door de Dienst voor Toerisme, rekening houdend met de technische haalbaarheid, de beschikbare plaatsen en eventueel een minimum aantal deelnemers
. De elementen van het contract of voorstel die betrekking hebben op de specifieke verzoeken van de klant hebben voorrang op de elementen die in deze CPV staan, onverminderd de geldende teksten; - en ten tweede de ontvangst van het saldo voor alle reserveringen die minder dan 30 dagen voor het begin van de dienst worden gemaakt, of een aanbetaling van 25% van de totale kosten van de diensten in andere gevallen.
1.3 Totstandkoming van het ticketcontract
Alle reserveringsaanvragen moeten naar het VVV-kantoor worden gestuurd, hetzij per e-mail naar
accueil@baiedequiberon.bzh of per post naar SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON - 31 avenue de l'Océan - 56340 PLOUHARNEL of aan de balie van een van de VVV-kantoren van het VVV-kantoor en worden pas als definitief beschouwd na :
- bevestiging door de Dienst voor Toerisme, onder voorbehoud van technische haalbaarheid, beschikbaarheid van plaatsen en, indien van toepassing, een minimumaantal deelnemers. De elementen van het contract of voorstel die betrekking hebben op de specifieke verzoeken van de klant hebben voorrang op de elementen die in deze CPV staan, onverminderd de geldende teksten;
- en ten tweede de ontvangst van de betaling van het totale bedrag voor de diensten.
2. Voorwaarden voor het leveren van diensten
Voor alle diensten die door het Office du Tourisme worden verkocht, kunnen, gezien hun aard, bepaalde wijzigingen
worden doorgevoerd door het Office du Tourisme, onder de voorwaarden die worden beschreven in artikel 7.2 van deze voorwaarden, en gezien
dat ze beperkt zijn in de tijd, kunnen ze in geen geval worden verlengd na de vervaldatum van de dienst. De klant dient op de aangegeven dag en tijd aan te komen, zoals aangegeven op het reserveringscontract en, indien van toepassing, met de omwisselbon die aan de dienstverlener moet worden overhandigd.
In bepaalde gevallen en voor bepaalde diensten is een verplichte uitrusting vereist (kleding, schoenen, uitrusting, zonnebescherming, enz.) of wordt deze zelfs verstrekt om uw veiligheid te garanderen en te voldoen aan de gezondheidsnormen. Sommige diensten vereisen een goede fysieke conditie of zijn zelfs ontoegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit of zwangere vrouwen (lange wandelingen/afstanden, oneffen ondergrond - paden, kasseien, trappen, enz. Als je twijfels hebt over je fysieke mogelijkheden, raden we je aan van tevoren contact op te nemen met het toeristenbureau om meer informatie te krijgen over de diensten in relatie tot je conditie/fysieke mogelijkheden.
Bovendien moet elke deelnemer zich houden aan de regels voor voorzichtigheid en verkeer en het advies van de
dienstverlener, gids of reisleider opvolgen tijdens de hele tour. Het toeristenbureau kan
bij uitzondering gedwongen worden een tour te annuleren als het minimum aantal deelnemers niet wordt gehaald. De klant wordt op de hoogte gesteld van deze beslissing in overeenstemming met artikel 6.2 van deze CPV. In geval van annulering worden alle betalingen volledig terugbetaald aan de klant, zonder verdere compensatie. Alle door de klant gemaakte kosten blijven ten laste van de klant.
2.1 Voor verblijven met accommodatie
De accommodatie die in een pakket is inbegrepen, wordt berekend op basis van het aantal overnachtingen. De prijzen
zijn inclusief kamerhuur en ontbijt, of halfpension, of volpension. De diensten die zijn inbegrepen in het arrangement worden vermeld op de productfiche op onze website of in onze verschillende brochures voor elke dienst. Tenzij anders vermeld in het contract, zijn drankjes bij de maaltijd of andere toeslagen niet inbegrepen.
Als een klant een kamer bezet die voor twee personen bestemd is, kan hem een toeslag worden aangerekend die "eenpersoonstoeslag" wordt genoemd. Wanneer de klant een accommodatie boekt, wordt hij/zij dringend geadviseerd om de toeristische accommodatie direct op de hoogte te stellen van zijn/haar aankomsttijd.
2.2 Voor tickets
Tickets die besteld zijn op basis van beschikbaarheid (zitplaatsen, entrees, deelnemers, enz.) kunnen op verzoek van de klant per e-mail of per post binnen 48 uur na het plaatsen van de bestelling worden verzonden naar het afleveradres dat de gebruiker heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling, tegen de prijs van de geldende bezorgkosten, als de klant niet in staat is om ze af te halen bij het toeristenbureau. De bij de bestelling en/of op het contract vermelde levertijden zijn gemiddelde tijden die overeenkomen met de verwerkingstijden en de levering in Metropolitan Frankrijk of in het buitenland. Noch de betrokken dienstverlener(s), noch het Office du Tourisme kunnen aansprakelijk worden gesteld als de levering van de tickets onmogelijk wordt gemaakt door een fout in de contactgegevens van de gebruiker of doordat de gebruiker niet heeft aangegeven dat er een intercom of keypad aanwezig is.
2.3 Voor reserveringen voor rondleidingen of andere uitstapjes of natuurwandelingen op welke manier dan ook (paardrijden, fietsen, wandelen, enz.) en andere recreatieve of sportieve activiteiten
Elke deelnemer moet enkele minuten voor het begin van de dienst aanwezig zijn op het ontmoetingspunt
zoals aangegeven op het contract en/of de voucher. Als een deelnemer te laat is, begint de dienstverlener toch met de dienst op het geplande tijdstip, dat verschuldigd blijft en geen aanleiding geeft tot enige terugbetaling. Kinderen vallen uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van hun ouders. Praktische informatie, zoals de uitrusting of het materiaal dat nodig is om deel te nemen aan de dienst, wordt mondeling verstrekt aan de klant op het moment van aankoop aan de kassa en op de voucher die aan de klant wordt overhandigd.
2.4 Groepen
Voor rondleidingen, tenzij specifiek anders overeengekomen met het toeristenbureau, worden het ontmoetingspunt en het maximum aantal deelnemers gespecificeerd in het contract. Aangezien de verschillende rondleidingen die worden aangeboden door de Dienst voor Toerisme niet aan dezelfde eisen voldoen, kan de maximale groepsgrootte variëren. Afhankelijk van de dienst, zal een contractuele clausule de maximale grootte van elke groep en het aantal aanwezige gidsen specificeren. Als de groep niet zo groot is als aanvankelijk gepland, moet(en) de extra gids(en) ten minste 2 weken voor het bezoek worden geannuleerd. Anders zal (zullen) de extra gids(en) gefactureerd worden.
3. Terugtrekking
Het herroepingsrecht van 14 dagen is niet van toepassing op accommodatie, vervoer, catering,
vrijetijdsdiensten (ticketing, rondleidingen, enz.) die worden geleverd op een specifieke datum of tijdens een specifieke periode in toepassing van
artikel L121-21-8, 12° van de Franse consumentenwet.
4. Prijzen
Alle prijzen worden weergegeven in euro's en zijn inclusief btw of volgens de speciale regeling voor reisbureaus. Tenzij anders vermeld in een beschrijving van een dienst die in het contract wordt bevestigd, zijn de volgende zaken niet bij de prijs inbegrepen: persoonlijke uitgaven, verzekeringen, optionele of optionele diensten die niet in de beschrijving van de dienst zijn opgenomen. Prijsverhogingen zijn alleen mogelijk als ze het directe gevolg zijn van een verandering in de prijs van personenvervoer als gevolg van de kosten van brandstof of andere energiebronnen. Het toeristenbureau zal de klant uiterlijk 20 dagen voor aanvang van de dienst een bewijs van de prijsherziening verstrekken op een duurzame drager.
5. Betaling
Alle reserveringen zijn onderhevig aan de betaling van de volledige prijs van de dienst of de betaling van een voorschot en een saldo 30 dagen voor de aanvang van de dienst, afhankelijk van het type van de geboekte dienst, zoals aangegeven op het contract. Voor diensten waarvoor de aanbetaling en het saldo minder dan 30 dagen voor aanvang van de dienst worden betaald, moet de volledige prijs van de dienst op het moment van de reservering worden betaald. De betaling dient te geschieden in euro's, in de kantoren van het toeristenbureau, binnen de grenzen zoals bepaald door de artikelen L112-6 en D112-3 van het Franse Monetair en Financieel Wetboek, per cheque: op naam van SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON (er kan om een fotokopie van het paspoort of de nationale identiteitskaart worden gevraagd), of contant of per bankoverschrijving of per bankkaart of VAD in de kantoren van het toeristenbureau. Het toeristenbureau stuurt de klant een factuur volgens de geldende wetgeving, na volledige bevestiging van de inschrijving.
6. Annuleringsvoorwaarden
6.1 Door de klant
In overeenstemming met artikel L. 211-14, I van het Franse Wetboek voor Toerisme, kan de klant het contract op elk moment voor aanvang van de dienst annuleren, onder voorbehoud van naleving van de volgende procedure en voorwaarden voor terugbetaling:
6.1.1 Voor vakanties met verblijf:
- Elke gedeeltelijke of volledige annulering moet per e-mail worden gemeld aan n.ledain@baiedequiberon.bzh per telefoon, aan de balie van een van de VVV-kantoren of per aangetekende brief met ontvangstbewijs aan SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON - 31, avenue de l'océan 56340 Plouharnel.
- Annuleringskosten voor diensten zijn als volgt:
- Annulering meer dan 30 dagen voor de start van de service: 10% van de prijs van de service inclusief belasting,
- Annulering tussen 21 en 30 dagen voor de start van de service: 25% van de prijs van de service inclusief belasting,
- Annulering tussen 8 en 20 dagen voor de start van de service: 50% van de prijs van de service inclusief belasting,
- Annulering tussen 7 en 2 dagen voor aanvang van de dienstverlening: 75% van de prijs van de dienstverlening inclusief btw,
- Annulering minder dan 2 dagen voor aanvang van de dienst: 100% van de prijs van de dienst inclusief btw.
6.1.2 Voor ticketverkoop :
- Alle gedeeltelijke of volledige annuleringen moeten per e-mail worden gemeld aan accueil@baiedequiberon.bzh per telefoon op 02 44 84 56 56, aan de balie van een van de VVV-kantoren of per aangetekende brief met ontvangstbewijs naar SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON - 31 avenue de l'Océan, 56340 Plouharnel.
In geval van annulering vindt er geen terugbetaling plaats door het VVV-kantoor, behalve in geval van ziekte of overlijden van een deelnemer met een medisch attest. In deze gevallen wordt het volledige bedrag terugbetaald.
Voor maritieme, vrijetijds-, vervoers- en amusementsdiensten die op naam van de dienstverlener worden verkocht, zijn de annuleringsvoorwaarden van deze laatste van toepassing en in dit geval zal de terugbetaling door deze dienstverlener worden uitgevoerd. Deze voorwaarden zijn beschikbaar op de website van de dienstverlener die vermeld staat op de voucher die bij de aankoop wordt overhandigd.
Waar mogelijk zal de klant een uitstel van de datum voor dezelfde dienst worden aangeboden, met, indien van toepassing, een toeslag afhankelijk van de gevraagde uitstelperiode.
Een gedeeltelijke annulering komt overeen met een vermindering van een van de elementen van de dienst. De pro rata regel zal worden toegepast
op basis van de compensatieregelingen die hierboven zijn uiteengezet. Als de service door de klant wordt onderbroken, vindt er geen terugbetaling plaats, behalve in geval van overmacht. Deze bepalingen zijn niet van toepassing als er een minnelijke schikking is getroffen waarbij de klant een vervangende dienst aanvaardt die wordt aangeboden door het toeristenbureau.
6.1.3 Voor tickets gekocht op de website van het toeristenbureau
Voor maritieme en recreatieve diensten, vervoer en voorstellingen kunnen tickets niet worden gewijzigd of terugbetaald, behalve in geval van overmacht zoals bepaald in 6.3 van deze CPV.
6.2 Van de kant van het toeristenbureau
In overeenstemming met artikel L211-14, III van het Franse Wetboek voor Toerisme, kan het toeristenbureau het contract opzeggen en de gedane betalingen volledig aan de klant terugbetalen, zonder dat aanvullende compensatie nodig is, als : Het aantal personen dat is ingeschreven voor de toeristische dienst of het toeristische pakket lager is dan het minimumaantal dat is aangegeven in het contract, en de Dienst voor Toerisme de klant op de hoogte stelt van de annulering van het contract binnen de periode die is aangegeven in het contract, en niet later dan :
- 20 dagen voor aanvang van de dienst als deze meer dan 6 dagen duurt,
- 7 dagen voor aanvang van de dienst als deze tussen de 2 en 6 dagen duurt,
- 48 uur voor aanvang van de dienst als deze minder dan 2 dagen duurt.
In alle andere gevallen, als de Dienst voor Toerisme de dienst annuleert voordat deze begint, krijgt de klant, zonder
afbreuk te doen aan eventuele aanspraken op vergoeding van geleden schade, het betaalde bedrag terugbetaald binnen de periode zoals gespecificeerd in 6.4 en zonder boete. Bovendien ontvangt de klant een vergoeding die ten minste gelijk is aan de boete die
verschuldigd zou zijn geweest als de annulering door de klant op die datum zou zijn gedaan.
In alle gevallen zijn de bepalingen van 6.1 en 6.2 niet van toepassing wanneer een minnelijke of contractuele overeenkomst tussen de partijen wordt bereikt. Deze overeenkomst wordt dan schriftelijk geformaliseerd.
6.3 Overmacht
De klant en het toeristenbureau hebben het recht om het contract voor aanvang van de dienst te annuleren zonder annuleringskosten te betalen als de annulering of wijziging wordt opgelegd door een geval van overmacht, zoals - bij wijze van voorbeeld, maar niet beperkt tot - het optreden van een natuurramp, een meteorologische gebeurtenis al dan niet op bevel van de overheid, waarvoor de kapitein besluit de haven niet te verlaten voor de veiligheid van de passagiers, het optreden van een gezondheidscrisis, een gewapend conflict, een arbeidsconflict, een dwingend bevel van de overheid (bijv. een nationaal bevel of een prefectoraal decreet), een verstoring van het vervoer, een bedrijfsongeval - d.w.z. het optreden van een onvoorzienbare gebeurtenis, buiten de controle van de partij en die het onmogelijk is te overwinnen ondanks pogingen daartoe.
De partij die zich beroept op overmacht in verband met een bovenvermelde gebeurtenis moet de andere partij zo snel mogelijk op een duidelijke, begrijpelijke en duidelijke manier op een duurzame drager op de hoogte brengen. De partijen kunnen met elkaar overleggen, voor zover mogelijk voordat de dienst wordt verleend, om te goeder trouw te overwegen of het contract moet worden voortgezet of beëindigd. De partij die nadelige gevolgen ondervindt van de niet-nakoming van de verplichting die door de desbetreffende gebeurtenis is verhinderd, heeft het recht de dienst zonder opzegtermijn te beëindigen. In toepassing van artikel 1218 van het Franse Burgerlijk Wetboek bestaat er geen recht op schadevergoeding of rente.
6.4 Terugbetaling bij annulering
In geval van annulering en in overeenstemming met de voorwaarden van artikel R221-10 van het Wetboek Toerisme, zal het toeristenbureau
de terugbetalingen doen die vereist zijn onder II en III van artikel L. 211-14 of, onder I van artikel L. 211-14, alle betalingen terugbetalen die door de reiziger of namens hem/haar zijn gedaan, verminderd met de annuleringskosten. Deze terugbetalingen aan de reiziger gebeuren zo snel mogelijk en in elk geval niet later dan veertien dagen na de annulering van het contract. Als de klant de vakantie onderbreekt, vindt er geen terugbetaling plaats.
Voor maritieme, vrijetijds-, vervoers- en amusementsdiensten die in naam van de dienstverlener worden verkocht, zijn de annuleringsvoorwaarden van deze laatste van toepassing en in dit geval zal de terugbetaling door deze dienstverlener worden uitgevoerd. Deze voorwaarden zijn beschikbaar op de website van de dienstverlener die vermeld staat op de voucher die bij de aankoop wordt overhandigd.
7. Wijziging
7.1 Wijzigingen door de klant
7.1.1 Verblijf met catering en/of accommodatie
Voor de rubriek "verblijven met logies"
Elk verzoek tot wijziging voor het begin van de dienstverlening moet per e-mail verstuurd worden naar
n.ledain@baiedequiberon.bzh . Alle wijzigingen moeten vooraf worden goedgekeurd door de Dienst voor Toerisme.
Aangezien elke aanvraag op individuele basis wordt behandeld, staat de Dienst voor Toerisme ter beschikking van de klant om elke contractuele wijziging of aanvraag voor bijkomende diensten te onderzoeken.
Voor groepen met een "catered" dienst, worden geen wijzigingen aanvaard minder dan 7 dagen voor de datum van de maaltijd(en).
7.1.2 Voor andere tickets dan die welke via de website van het toeristenbureau zijn gekocht, moeten alle wijzigingsverzoeken uiterlijk 48 uur voor aanvang van de dienst worden ingediend en moeten
per e-mail worden gestuurd naar accueil@baiedequiberon.bzh. Alle wijzigingen moeten vooraf worden goedgekeurd door het toeristenbureau en worden gefactureerd tegen een vast tarief van € 2 per betalende persoon. Aangezien elk verzoek op individuele basis wordt behandeld, staat het Office du Tourisme ter beschikking van de klant om eventuele contractuele wijzigingen of verzoeken voor aanvullende diensten te onderzoeken.
Voor maritieme, vrijetijds-, vervoers- en amusementsdiensten die op naam van de dienstverlener worden verkocht, zijn de wijzigingsvoorwaarden van deze laatste van toepassing en in dit geval moeten wijzigingsverzoeken aan deze dienstverlener worden gericht. Deze voorwaarden zijn beschikbaar op de website van de dienstverlener die op de voucher staat vermeld op het moment van aankoop.
7.1.3 Tickets gekocht op de website van het toeristenbureau
Voor maritieme en recreatieve diensten, vervoer en voorstellingen kunnen tickets niet worden gewijzigd of terugbetaald, behalve in geval van overmacht zoals bepaald in 6.3 van deze CPV.
7.2 Wijzigingen door het toeristenbureau
In overeenstemming met artikel L211-13 van de Franse Code du Tourisme, kan het Office du Tourisme, voor aanvang van de dienst,
eenzijdig de clausules van het contract wijzigen, met uitzondering van de prijs, in overeenstemming met artikel L211-12 van de Franse Code du Tourisme
, onder de voorwaarden en volgens de procedures die worden beschreven in artikel L211-13 van de Franse Code du Tourisme. De wijziging moet minimaal zijn en het Office du Tourisme moet de klant op een duidelijke, begrijpelijke en zichtbare manier informeren op een duurzame drager:
- De voorgestelde wijzigingen en, indien van toepassing, hun invloed op de prijs van de dienst,
- De redelijke termijn waarbinnen hij het toeristenbureau moet informeren over zijn beslissing,
- De gevolgen van het uitblijven van een antwoord binnen de gestelde termijn,
- Indien van toepassing, de alternatieve dienst die wordt aangeboden en de prijs daarvan.
Als de wijzigingen in het contract of de alternatieve dienst resulteren in een vermindering van de kwaliteit of de kosten van de reis of het verblijf, heeft de klant recht op een passende prijsvermindering. Als het contract wordt geannuleerd en de klant een alternatieve dienst niet accepteert, vergoedt het Office du Tourisme alle door de klant gedane betalingen zo snel mogelijk en in ieder geval uiterlijk veertien dagen na de annulering van het contract, onverminderd de schadevergoeding in toepassing van artikel L 211-17 van het Franse wetboek voor toerisme.
8. Vertraging / overschrijding van de dienstregeling
Wanneer een dienst een precieze tijd en plaats voor aanvang van de dienst aangeeft, moet de klant in geval van vertraging zo snel mogelijk het Office du Tourisme telefonisch informeren op het nummer dat op de voucher staat vermeld. De diensten die niet worden gebruikt als gevolg van deze vertraging blijven verschuldigd en kunnen niet worden terugbetaald.
9. Overdracht van het contract
In overeenstemming met artikelen L211-11 en R211-7 van het Franse Wetboek voor Toerisme kan de klant, zolang het contract geen effect heeft gehad
, uiterlijk 7 dagen voor groepen en 12 uur voor individuen voor aanvang van de dienst en op elke manier die het verkrijgen van een ontvangstbewijs mogelijk maakt, het Office du Tourisme informeren over de overdracht van het contract aan een andere persoon die voldoet aan alle voorwaarden die van toepassing zijn op dit contract en die voldoet aan dezelfde voorwaarden als de oorspronkelijke klant voor het uitvoeren van de dienst. In geval van overdracht zijn de klant en de cessionaris gezamenlijk en hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het saldo van de prijs, evenals voor eventuele extra kosten, vergoedingen of andere lasten die voortvloeien uit deze overdracht. De Dienst voor Toerisme zal informatie verschaffen over de werkelijke kosten van de overdracht, die niet onredelijk mogen zijn en niet hoger mogen zijn dan de kosten die daadwerkelijk door de Dienst voor Toerisme zijn gemaakt als gevolg van de overdracht van het contract.
10. Aansprakelijkheid
Het Office du Tourisme is het enige aanspreekpunt van de klant en is verantwoordelijk tegenover de klant voor de uitvoering van de bestelde
diensten en de verplichtingen die voortvloeien uit deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden. Het VVV-kantoor is volledig verantwoordelijk voor de uitvoering van de services die in het contract zijn voorzien, ongeacht of deze services door het VVV-kantoor zelf of door andere dienstverleners worden uitgevoerd, en is verplicht om bijstand te verlenen aan elke klant die in moeilijkheden verkeert.
Het VVV-kantoor kan niet aansprakelijk worden gesteld voor boekingsfouten die te wijten zijn aan de klant of die het gevolg zijn van uitzonderlijke en onvermijdbare omstandigheden, voor het geheel of gedeeltelijk niet uitvoeren van de bestelde
services in een geval van overmacht zoals gedefinieerd in artikel 6.3 van deze CPV, door toedoen van een derde partij
, door slechte nakoming van zijn verplichtingen door de klant, of in geval van schuld van de klant.
De klant dient het toeristenbureau zo snel mogelijk, gezien de omstandigheden van het geval, op de hoogte te stellen van elke non-conformiteit die geconstateerd wordt tijdens de uitvoering van een reisdienst die deel uitmaakt van het contract. Het toeristenbureau kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade van welke aard dan ook die kan voortvloeien uit het tijdelijk niet beschikbaar zijn van de website of een onderbreking van de verbinding van de klant tijdens het registratie-, reserverings- of betalingsproces.
Als een van de reisdiensten niet wordt uitgevoerd conform het contract, zal het toeristenbureau de non-conformiteit verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt, rekening houdend met het belang van de non-conformiteit en de waarde van de betreffende reisdiensten. Als het toeristenbureau de non-conformiteit niet binnen de door de klant gestelde redelijke termijn verhelpt, kan de klant de non-conformiteit zelf verhelpen en aanspraak maken op vergoeding van de noodzakelijke kosten.
11. Verzekering
Op het moment van de reservering stelt het Office du Tourisme de klant niet voor om een all-riskverzekering of een annuleringsverzekering op
af te sluiten, maar nodigt de klant uit om te controleren of hij deze dekking ook heeft bij de verzekeraar van zijn keuze, die
direct moet contacteren in geval van een schadegeval, anders dan waarvoor het Office du Tourisme automatisch aansprakelijk is, voor of tijdens de dienst, om de juiste procedure in gang te zetten.
12. Bescherming van persoonlijke gegevens
Het is mogelijk dat het Office du Tourisme persoonlijke gegevens verzamelt die nodig zijn voor de verwerking
van de inschrijving of reservering, voor de follow-up ervan, voor het versturen van nieuwsbrieven, promoties en verzoeken of in het kader van kwaliteitsenquêtes (via e-mail, telefoon en post). De klant heeft te allen tijde de mogelijkheid om zich uit te schrijven door te klikken op de hyperlink die voor dit doel op elke communicatie staat, of door een e-mail te sturen naar dpo@baiedequiberon.bzh, of per post naar SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME - OFFICE DE TOURISME BAIE DE QUIBERON - 31 avenue de l'Océan - 56340 PLOUHARNEL, onder overlegging van een identiteitsbewijs.
In overeenstemming met de RGPD heeft de klant het recht op toegang en rectificatie, bijwerking, overdraagbaarheid en
verwijdering van de gegevens die hem betreffen door contact op te nemen met de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking van het Office de Tourisme - dpo@baiedequiberon.bzh. Het toeristenbureau behoudt zich het recht voor om deze informatie te gebruiken om de klant de verschillende hierboven genoemde documenten te sturen, tenzij de klant de verwerking van zijn/haar persoonlijke gegevens wil beperken of hier bezwaar tegen wil maken. De klant heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de CNIL.
13. Intellectuele eigendom / foto's / illustraties
De foto's, plattegronden en illustraties in de brochures en/of op de website zijn illustratief en niet contractueel bindend. Elke reproductie of commercieel of niet-commercieel gebruik van deze elementen is strikt
verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming. Het herhaaldelijk en systematisch extraheren van beschermde of onbeschermde
elementen van de website www.baiedequiberon.bzh, waardoor het Office de Tourisme of een van zijn dienstverleners of leveranciers op welke manier dan ook wordt benadeeld, is eveneens verboden.
14. Archivering van het contract
Elk contract met de klant dat overeenkomt met een bestelling van meer dan 120 euro inclusief btw, wordt door het Office du Tourisme gearchiveerd voor een periode van 10 jaar, conform de artikelen L213-1, R213-1 en R213-2 van de Franse consumentenwet. De Dienst voor Toerisme archiveert deze informatie en levert op verzoek van de klant een kopie van het contract.
15. Klachten / Geschillen
Deze CPV vallen onder het Franse recht.
Elke klacht met betrekking tot een "verblijf" dienst moet per e-mail naar het toeristenbureau gestuurd worden: naar
n.ledain@baiedequiberon.bzh of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging binnen 7 dagen na afloop van de geleverde dienst.
Elke klacht met betrekking tot een "ticket" dienst moet per e-mail naar het toeristenbureau gestuurd worden: naar
accueil@baiedequiberon.bzh of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging binnen 7 dagen na afloop van de geleverde dienst.
Als de verkoopafdeling niet binnen 60 dagen een bevredigend antwoord geeft of als het ontvangen antwoord onbevredigend is, kan de klant zich wenden tot de Ombudsman voor Toerisme en Reizen(www.mtv.travel).
Geschillen die niet in der minne geschikt kunnen worden, zullen uitsluitend worden behandeld door de rechtbank van Vannes in het geval van een rechtspersoon, en in het geval van een particulier, wordt de bevoegdheid toegewezen aan de bevoegde rechtbank in overeenstemming met artikel L.141-5 van het consumentenwetboek.
Informatieformulieren :
Toeristische arrangementen buiten de website om
Reisdiensten op welke manier dan ook (behalve website)
Reisdiensten (uitgezonderd pakketreizen) op welke manier dan ook
SPL AURAY CARNAC QUIBERON TOURISME- Kapitaal van 448 800 €
Office de tourisme BAIE DE QUIBERON - 31 avenue de l'Océan - 56340 PLOUHARNEL
Tel. 02 56 54 81 74 - Registratienummer: IM056170001 - SIRET: 824 753 206 00013
Financiële garantie: Groupama assurance - Crédit & caution - 132, rue Fontenot 92000 NANTERRE
Wettelijke aansprakelijkheid: MMA IARD - 14 boulevard Marie et Alexandre Oyon, 72030 Le Mans.