Skip to main content
Randonnée - Belz - Le Tro-Belz - Morbihan - Bretagne-sud
WEBPlanche_183007_Guide_rando_A5 1

Belz - De Tro-Belz

Place René Cassin (derrière la mairie)
56550 Belz

Kenmerken van de route

Moeilijkheid Gemakkelijk
Duur 04:30:00
Distance 21km
Place René Cassin (derrière la mairie)
56550 Belz
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Gele markeringen

Gemakkelijk. Het hele jaar door Natte delen in de winter. Jachtseizoen van oktober tot februari (bewegwijzering) Deze lus laat u de rijkdom van het landschap van Belz ontdekken: een pad langs de Ria, kreupelhout en heide. De route is bezaaid met dolmens en kapelletjes.

Start: ga vanaf de parkeerplaats rechtsaf de Sportstraat in en vervolgens rechtsaf de Stadestraat in. Ga rond de percelen.

1) Ga voor de woonwijk linksaf de hoofdweg op. Steek de weg over (gevaar, verkeer) om de Route Kergallan te nemen. Ga bij de huizen naar rechts en vervolg de weg.

2) Ga bij het kruispunt linksaf richting Magourin. Bij het gehucht sla je linksaf. Ga door tot je bij de weg komt. Steek de weg over (gevaar, verkeer) en ga rechtdoor. Ga verder tot je bij de impasse du Pignono komt.

3) Aan het einde van de doodlopende weg, ga linksaf de rue de l'Océan in voor 50 m, dan rechtsaf het pad op. Ga verder tot aan het washuis. Neem de Rue du Ouerch en vervolgens het tegenoverliggende pad. Er is een picknickplaats, fontein en wasplaats aan de rechterkant. Neem het pad dat naar de Rue des Champs leidt. Neem 50 m de weg naar links en sla rechtsaf bij Kerdésir.

4) Ga op het kruispunt naar rechts om Crubelz te bereiken. Ga door het gehucht en sla dan linksaf naar Route d'Auray.

5) Steek de weg over richting Le Ganquis (gevaar, verkeer). 100 m na de gîtes, sla linksaf naar Kervilaine. Sla rechtsaf naar Route de Ninézur en vervolgens linksaf naar het kustpad bij Pont Carnac. Ga door tot Pointe du Perche. Panoramisch uitzicht, oriëntatietafel, vogels kijken.

6) Sla rechtsaf aan het einde van het strand, rue du Vieux Kerhuen. In het gehucht, stenen huizen (1625), zonnewijzer, dolmens.

7) Ga bovenaan de rue du Lannion naar beneden naar de rue du Moulin des Oies (Dolmen rechtsonder). Ga voor het stopbord rechtsaf de rue de la Fontaine in. Ga onderaan rechtsaf langs het kustpad richting Saint-Cado. Loop om het eiland heen (1 km) en zie het Maison de Nichtarguer met zijn blauwe luiken.

8) Loop langs de kades naar de rue Pen Perleieu. Oriëntatietafel (vogels) in de rue Pen Mané Bras. Sla rechtsaf de Rue Pont Er Iaul in.

9) Ga verder langs de Rue de Poulbretion, Rue des mouettes en vervolgens de Rue Marchelan.

10) Voor de Pont Lorois rechtsaf de Rue Navihan in. Ga verder langs het kleine pad onder de Pont Lorois. Aan het einde van het pad aan de linkerkant zie je de grot van Port Niscop, een oratorium opgericht voor Notre-Dame de Lourdes door zeelieden voor hun metgezellen die op zee zijn gestorven.

11) Ga in Port Niscop naar het einde van de kade. Ga rond een scheepswerf en neem dan het pad dat langs de rivier loopt.

12) Ga bij Pointe de Royanec verder naar Pointe de Roquenec. Bereik de monding van de rivier.

13) Volg het pad tot aan de molen van Bignac en ga dan linksaf een pad op dat langs het Étang du Bignac loopt. Ga bij de kraaienpootjes naar rechts.

14) Neem bij de rietgedekte huizen het pad direct naar rechts. Steek de weg over (gevaar, verkeer) en ga rechtdoor.

15) Ga verder langs het pad. Na de dolmen van Kerlutu, rechtsaf achter de brandweerkazerne en dan linksaf naar de Rue des Sports.

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen