Skip to main content

Mairie
56340 Plouharnel
Roze bewegwijzering

De twee benedictijnenabdijen van Kergonan (1897 en 1898) staan in de zuiver gregoriaanse traditie. De diensten (in gezongen Latijn) zijn voor iedereen toegankelijk. In de winkel wordt beschilderd keramiek, fruit, jam, honing en andere biologische zeewierproducten verkocht. De oude stad is een uitstekend voorbeeld van 17e en 18e eeuwse architectuur.

Stap voor stap:

Vertrekpunt: Ga vanaf het cultureel centrum (tegenover het stadhuis) rechtsaf het oude dorp in. Sla linksaf de rue Sainte-Anne in. Steek de D 781 over en sla rechtsaf de woonwijk Began in. Een bord geeft de abdijen aan uw rechterkant aan.

1- Aan het einde van het pad, draai naar rechts en vervolgens naar links op de weg. Ga in de richting van de abdij Saint-Michel (bewoond door nonnen). Volg het privépad over 600 m naar de abdij Sainte-Anne (bewoond door monniken). Steek de parkeerplaats over. Sla onderaan rechtsaf naar de D768. Steek deze over.

2- Ga richting Plasker. Sla bij de grot rechtsaf en laat de Henlis aan je rechterhand. Volg het pad tot het bord dat aangeeft dat je linksaf moet. Bij Brenantec volg je de weg links tot aan een pad.

3- Volg het naar rechts en je komt aan in het stationsgebied. Sla linksaf de rue du Moulin Péro in en vervolgens rechtsaf.

4- Steek de boulevard de la Gare over in de richting van de Dolmens de Rondossec. Het monument staat op de lijst van historische monumenten en bestaat uit 3 gangengraven in een lange grafheuvel. Opgravingen in het midden van de 19e eeuw brachten gouden sieraden en een bronzen ring aan het licht, die nu worden tentoongesteld in het Carnac Prehistorisch Museum. Het monument werd in 1920 gerestaureerd door Zacharie Le Rouzic. Recentelijk zijn er verbeteringen aangebracht om het behoud ervan te garanderen. Ga in de richting van de rue Hoche en volg het pad naar links. Wanneer je de rue du Pont Neuf bereikt, ga je 20 m naar rechts en vervolgens naar links. Het pad leidt naar de Pratezo. Daal af naar rechts en steek de weg naar Quiberon over.

5- Neem het kustpad links tot Porh en Iliz. Neem bij de kruising voor de houten brug het linkerpad in de richting van de fontein (aan de linkerkant). Aan het einde van het pad slaat u rechtsaf de rue du Dr Tessoulin in en loopt u naar de 16e-eeuwse Chapelle Notre-Dame des Fleurs met uitzicht op de baai van Quiberon.

6- Keer terug naar het beginpunt via de rue de la Baie aan de linkerkant.

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen