Skip to main content
Mountainbike circuit - De vallei van Tréauray - Auray - Brech - Sainte Anne d'Auray
circuit-velo-auray-quiberon-morbihan
circuit-brech-quiberon
WEBPlanche_183007_Guide_rando_A5 1

Centre Aquatique Alre’O
56400 Auray
Duur : 2 uurAfstand : 32kmMoeilijkheidsgraad : Medium (gemiddelde val: 450m) Cursus nr. 8 rood In het verlengde van route nr. 7 "Rond Auray", kunt u op het circuit de Tréauray-vallei beklimmen, rond Sainte-Anne d'Auray gaan, Brec'h en het dorp Saint-Dégan bezoeken voordat u terugkeert naar de westelijke oever van de Loc'h. Vertrek: Dit circuit begint bij de parkeerplaats achter het Alre'O Aquatic Center. De routekaart is verkrijgbaar bij de receptie van het Aquatic Center. Bij uw terugkeer kunt u profiteren van het zwembad en de ruimte voor "balneotherapie" voor een moment van ontspanning en herstel. Ga richting het pad en sla rechtsaf richting Utting Park. Aangekomen bij de rue du Goaner, neemt u de landelijke weg van de nieuwe brug aan de rechterkant. Stap voor stap : 1) Steek voorzichtig de avenue de l'Océan over voor een klim om het park te bereiken met het mausoleum van Cadoudal. Neem het pad naar beneden om de Priorij van Saint-Cado en zijn kapel (16e-17e eeuw) te bereiken, ga dan omhoog en ga naar de Reclus-stroom die je moet volgen. 2) Nadat u door een aantal woonwijken bent gelopen om bij de brug te komen die de N165 oversteekt, duikt u richting de Auray-rivier. Geniet van deze wandeling over de kades die leidt naar de beroemde kleine haven van Saint-Goustan, zijn vakwerkhuizen (16e-18e eeuw) en de wallen van het Château d'Auray verwoest in 1558. 3) Verlaat de haven en zijn kleine 18e-eeuwse stenen brug, onlangs gerestaureerd, en ga iets verder naar rechts de smalle straatjes van Auray in. Steek de stad Auray over en neem dan een fietspad om de oevers van de Loc'h te bereiken. Verschillende beklimmingen en afdalingen zijn dan gekoppeld aan de Champ des Martyrs. 4) Neem na 2 km op de D120 een pad in de buurt van de camping Sainte-Anne-d'Auray.Volg de markeringen om het centrum van de stad, de Sainte-Anne-basiliek en het heiligdom te bereiken. 5) Neem een rechte lijn en de paden langs de stad Plumergat om de Pont de Brec'h te bereiken. Deze passage biedt een prachtig uitzicht op het stuwmeer van Loc'h, dat stroomopwaarts van de dam ligt. 6) Ga omhoog naar het dorp Brec'h, steek het over via verschillende bewaarde paden voordat u het dorp Saint-Dégan bereikt en zijn ecomuseum, rijk aan een prachtig 17e-eeuws huisje met rieten dak en een 19e-eeuwse boerderij. 7) Ga terug naar de westelijke oever van Loc'h, ga langs de rivier voordat je naar het niveau van de watertoren gaat. 8) De terugkeer is gebruikelijk bij route N°7. Bereik het via een bergafwaarts pad. Let op de markeringen en ga links op het pad Pont Romain dat naar de rand van de woonwijk Kerberluet leidt. Een eerste klim leidt naar de wijk La Chartreuse.Neem de richting van het station, dan het dorp Toulchignanet, voor een afdaling en dan een laatste klim naar de Porte Océane en het Aquatic Centre Alre'O. Mogelijkheid om de wandeling voort te zetten met een verbindingsroute om aan te sluiten bij circuit N°1.

Kenmerken van de route

Duur 02:00:00
Distance 32km

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen