Skip to main content

Distance 8km
Rue de la Victoire
56740 Locmariaquer
Duur: 2 uurAfstand: 8kmMoeilijkheidsgraad: Eenvoudig Gele markeringen, paarse markeringen - Het hele jaar door Een route die u toelaat om de verschillende facetten van Locmariaquer te ontdekken: de stad en de haven, de megalithische sites en opmerkelijke natuurlijke ruimtes. Vertrek: Neem tegenover het VVV-kantoor de Ruelle des Ecoles en sla vervolgens rechtsaf de Ruelle du Bronzo in. Aan uw linkerhand, mogelijkheid tot toegang tot de hunebed van Mané Réthual. Deze bijna 20 meter lange tombe, bijna 6000 jaar geleden gebouwd in de Neolithische periode, bestaat uit een gang die naar een grafkamer leidt. In het steegje kom je de Menhir Men Bronzo tegen, opgedeeld in twee delen. Gebouwd in de Neolithische periode, heeft het twee gravures op een van de zijkanten, een staf en een vogel, die tegenwoordig moeilijk te zien zijn met het blote oog. Ga verder en daal af richting de oude begraafplaats. Sla linksaf.Ga naar de parkeerplaats Site des Mégalithes, Place L'Helgouac'h (info www.site-megalithique-locmariaquer.fr). Loop langs de parkeerplaats van het stadion en neem het pad langs de woonwijk Cresuidi. Sla linksaf op het pad dat naar Kerlud leidt.Stap voor stap : 1) Bij de ingang van het gehucht, bewonder de Dolmen van Kerlud, een tombe gebouwd op een plan vergelijkbaar met de Tumulus van Er Grah. Het monument beslaat een groot deel van het veld. Sla rechtsaf en neem het kustpad en sla vervolgens linksaf bij Anse du Toul Keun. Volg het kustpad tot aan het overdekte pad van Pierres Plates. Dit graf bestaat uit een 24 meter lange schuine gang met een zijkast in de hoek. Het leidt naar een grafkamer. 12 pilaren die de dekplaten ondersteunen, zijn versierd met gravures. Het monument is in 1889 geklasseerd als historisch monument en heeft verschillende restauraties ondergaan. De staande steen voor het graf is eigenlijk een plaat die bij de ingang lag.Ga verder langs het strand van Falaise en het strand van Rolay naar de punt van Kerpenhir (ingang van de Golf van Morbihan). Uitzichtpunten over Port Navalo en de baai van Quiberon.2) Vervolg het kustpad, aan de linkerkant, en zie de groep Menhirs of Men Letionnec (een staande menhir en meerdere liggende). Lijnen van menhirs strekken zich uit onder water en zijn zichtbaar tijdens vloed. Tegenover het centrum van Ker-Yvonnick slaat u rechtsaf op de weg. Loop 500 m naar de oesterkwekerij "les Viviers de Locker": bekijk de Tumulus van Mané er Hroëk, een neolithisch monument bestaande uit een gewelf dat is opgenomen in een kolossale grafheuvel. Het is nu toegankelijk via een trap uit het begin van de 20e eeuw. Het monument is afgebroken door agrarische bedrijvigheid en de bouw van woningen. Rondom het monument zijn menhirs zichtbaar. Keer terug naar de camping, passeer deze en sla 100 m de impasse du Tal Hir in. Neem het kustpad tussen twee eigendomsmuren. Ga verder naar de Guilvin-pier (let op: smal pad met trappen).3) Ga voorbij de trailerhelling, langs Hotel Le Neptune. Na 250 m op het pad neemt u de kleine weg naar links en vervolgens naar rechts Rue Lafayette om de kerk van Notre-Dame de Kerdro, Place Dariorigum en de haven te bereiken.

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen