Skip to main content

Place Le Mené
56950 Crach
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk - Het hele jaar door

Dit prachtige wandelpad brengt u langs de rivier Auray naar een van de mooiste plekjes van de stad. Vertrekpunt: Place Le Mené, tegenover het stadhuis.

Stap voor stap:
1) Neem de D28 bij de verkeerslichten en neem de oude weg Fort Espagnol, die begint achter de bushokjes. Neem opnieuw de weg Fort Espagnol, passeer de campings om bij de ingang van de Romeinse weg te komen, voor de splitsing van het dorp Kerourio. Volg de Romeinse weg gedurende 250 m en ga dan in de richting van Kergaldan.

2) Steek de VC201 over om Kercado te bereiken. Neem de VC5 door het dorp Kercado naar Fort Espagnol. Ga tot Fort Espagnol, dat een mooi uitzicht biedt over de Golf van Morbihan. Voorheen Fort Sainte-Marie, werd deze kleine haven aan de Rivière d'Auray "Fort Espagnol" na de Spaanse bezetting, die 8 jaar duurde, van 1590 tot 1598.

3) Terugkerend naar de stad is een bezoek aan Loqueltas, stroomopwaarts van het Spaanse Fort, een must. Sla na het dorp Kercado rechtsaf om Loqueltas te bereiken. Op de weg, mis de Kerherneigan calvarieberg niet, ongeveer 200 m verder aan de linkerkant.

4) Wandel naar beneden naar de rivier d'Auray, op het platform van Loqueltas, waar enkele jaren geleden een aantal oesterkwekerijen actief waren.

5) Neem dezelfde route terug via de houten brug bij Kercado, Kergaldan (wees voorzichtig bij het oversteken van de weg) en voeg in op de Romeinse weg, sla rechtsaf richting Kerfacile en vervolgens Kermarquer.

6) Neem in Kermarquer, om veilig terug te keren naar het centrum, het fietspad langs de RD28 tot aan de rotonde bij Petit Cosquer (gebruik het voetpad bij de rotonde) en klim omhoog naar het dorp Petit Cosquer. Neem het pad terug naar het centrum via de Tourbillon.

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen