Skip to main content

Parking du Petit Bois
56330 Camors
Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld
Oranje markeringen - het hele jaar door Het nationale bos van Camors (650 ha), de site van Petit Bois, de kapel en de fontein van Saint-Gobrien, de beek Korrigans en de wasplaatsen: hier valt veel te ontdekken.

Start: Steek de weg over. Loop langs de vijver onder de Petit Bois hal naar de kleine loopbrug. Le Petit Bois is een park gewijd aan ontspanning, vrije tijd en sport, met een vijver waar je kunt vissen, picknickplaatsen, een sportparcours en een boomklimpark. Steek de loopbrug over en sla meteen rechtsaf een pad door het bos in. Na afdaling ga je rechtsaf langs de Ruisseau de la Motte. Ga rechtdoor en passeer de Moulin de la Motte en enkele prachtige rotsen. Bij de vijver van de Moulin de la Motte zijn de overblijfselen van verschillende gebouwen die samen het middeleeuwse kasteel van Comorre vormen, gelegen op een versperde uitloper (een rotsachtige kaap waarvan de landengte is afgesneden door een schans).

Stap voor stap:

1) Sla rechtsaf (houten loopbrug), volg het pad lichtjes bergop. Volg een breed pad, steek de weg over en volg het smalle pad door het bos bij de Chapelle Saint-Gobrien. De kapel van St-Gobrien, die verbonden is met een devotiefontein, werd in de 16e eeuw verbouwd. Bekijk de twee deuren met spitsbogen bekroond met een torus, een raam versierd met klaverblad- en klaverbladmotieven en de met leien bedekte klokkentoren met daarop een smeedijzeren kruis. St Gobrien wordt lokaal aangeroepen om mooi weer te brengen en er wordt ook gebeden voor jonge kinderen. Sla bij het verlaten van het bos rechtsaf langs de D768 (let op: dit is een drukke weg). Steek na 100 m de weg over en volg het veld. Volg het pad tot het een kleine weg kruist. Ga linksaf deze weg op. Passeer Kerniel en zijn cidermolen, ga rechtsaf langs de weg en weer rechtsaf langs het washuis en de fontein Saint-Jean. Ga een breed pad omhoog tot je bij een kruising met een kleine weg komt. Ga rechtsaf deze weg op.

2) Na 200 m ga je naar links om de ruisseau des Korrigans te bereiken. Een kleine vallei beschermt dit beekje dat kronkelt tussen de hoge rotsen van het bos. Dit "magische" landschap roept de denkbeeldige wereld van Bretonse legendes op. Volg het gedurende 2 km. Na het passeren van een tunnel en verschillende kleine loopbruggen, kom je bij de D779 in Pont Neuf.

3) Sla linksaf, steek de D779 over en ga rechtsaf de kleine weg omhoog naar de rue des Sabotiers. Sla linksaf deze straat in. Sla na 100 m rechtsaf de D768 op. Steek de weg over. Ga het bos in en volg het voetpad langs het washuis en de Larrons fontein. Ga rechtdoor en keer terug naar het beginpunt.

Aanbevolen voor u

Populaire accommodatie, activiteiten, evenementen, bezoeken en wandelingen